پنجشنبه ؛ 29 شهريور 1403
14 آبان 1397 - 09:59
توطئه‌ای به نام «ناتوان نمایی نظام اسلامی» که دست ساز ضدانقلاب - غربزده‌های داخلی است

«بحران نمایی داخلی» سناریوی سوخته ضدانقلاب

نظام سلطه با ۲۶۰ رسانه فارسی زبان و ده‌ها کانال تلگرامی در فضای مجازی با تبدیل نقاط قوت نظام اسلامی به نقطه ضعف تلاش کرده تصاویر غیرواقعی از فضای حاکم بر کشور ارائه کند
کد خبر : 1695
 
نظام سلطه با ۲۶۰ رسانه فارسی زبان و ده‌ها کانال تلگرامی در فضای مجازی با تبدیل نقاط قوت نظام اسلامی به نقطه ضعف تلاش کرده تصاویر غیرواقعی از فضای حاکم بر کشور ارائه کند و با اثرگذاری منفی روی دستگاه محاسباتی مسئولان ارشد و سیاه نمایی از وضعیت کشور، جامعه را نسبت به آینده انقلاب اسلامی مایوس کند. القاء اینکه «جمهوری اسلامی در حال فروپاشی است» مهمترین محور اقدامات مورد اشاره غرب می‌باشد. به بیان بهتر، از نظام سلطه تا طیف ضدانقلاب و جماعت غربزده داخلی حداقل در یکسال اخیر تلاش می‌کنند تا اوضاع امنیتی، سیاسی و اقتصادی ایران را بسیار بحرانی و ناامیدکننده نشان داده و خطر فروپاشی حاکمیت اسلامی را قریب الوقوع نشان دهند. این سناریو پس از شکست انواع طرح و ایده‌های نظام سلطه – ضدانقلاب طی ۴ دهه اخیر صورت گرفته است.
 
«بحران نمایی اوضاع داخلی ایران» از عناصر مشهودی بهره می‌برد، این عناصر شامل موارد زیر است: «ناتوان جلوه دادن حاکمیت از سروسامان دادن به اوضاع اقتصادی مردم»، «ناتوان نمایی حکومت از حراست از مرز‌های خاکی و تمامیت ارضی»، «ناتوان القاء کردن حاکمیت اسلامی از تحقق مطالبات بخش‌های از قشر جوان که نمونه آن ورود زن به ورزشگاه‌ها و اجرای کنسرت در شهر‌های مختلف می‌باشد»، «ناتوان نشان دادن حاکمیت در حفظ امنیت داخلی شهرها» و «فاقد کارایی معرفی کردن حاکمیت اسلامی برای حل معضلات اجتماعی مانند اعتیاد، طلاق و حاشیه نشینی». روزانه رسانه‌های وسیع وابسته به نظام سلطه و ضدانقلاب در قالب کلیدواژه‌های مختلف و ادبیات متفاوت چنین اهدافی را پیگیری می‌کنند، به طوری که با تورق برخی از رسانه‌های داخلی موسوم به رسانه‌های زنجیره‌ای تلاش می‌شود فضای یاس و ناامیدی از آینده انقلاب و نظام پیش روی مخاطب قرار بگیرد، به همین دلیل است که تیتر، تصاویر و گزارش‌های اصلی نیم تای یک روزنامه‌های زنجیره‌ای متراکم از اخبار و سوژه‌هایی است که آینده پیش روی جامعه ایرانی را بسیار «بحرانی» جلوه می‌دهد. در ادامه برخی از روش‌های رفتاری جماعت ضدانقلاب- غربزده برای دست یابی به «بحرانی نمایی فضای داخلی کشور» مورد مداقه قرار می‌گیرد.
 

۱- برای ناکارآمد نشان دادن حاکمیت اسلامی لازم است، ضعف در کارایی و توانمندی افراد، احزاب و شخصیت‌ها به پای اصل حاکمیت نوشته شود و عامل اصلی مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم، مسئولان غیردولتی (حاکمیتی) معرفی شوند. بالانگه داشتن تعمدی قیمت دلار و افزایش گرانی‌های عمدی در این جهت بکار گرفته شده که مردم عامل مشکلات اقتصادی را سیاست‌های کلان نظام در حوزه سیاست خارجه و بویژه در عرصه منطقه‌ای و موشکی تلقی کنند!

۲- برای آنکه نظام اسلامی از حراست از امنیت جامعه ایرانی بویژه در حفاظت از مرز‌های خاکی و تمامیت ارضی ناتوان نشان داده شود، ایجاد حملات تروریستی مانند آنچه در شهر اهواز یا دستگیری تعدادی از مرزبانان کشور در میرجاوه با همین هدف در طول روز‌های گذشته سازماندهی شده بود. ناتوان نشان دادن نیرو‌های امنیتی و انتظامی در ایجاد امنیت و ثبات دهی به اوضاع کشور، مشروعیت آن‌ها در افکارعمومی را دچار خدشه کرده و حتی به ایجاد دلزدگی نسبت به کارکرد آن‌ها منجر شود.

۳- جهت ناتوان القاء کردن حاکمیت اسلامی از تحقق مطالبات بخش‌های از قشر جوان که نمونه آن ورود زن به ورزشگاه‌ها و اجرای کنسرت در شهر‌های مختلف می‌باشد، نیاز است تا رسانه‌های ضدانقلاب اعم از ماهواره‌ای و مجازی همسو با رسانه‌های داخلی موسوم به زنجیره‌ای جهت گیری خود را بر مبنای القای «نابرابری‌های جنسیتی»، «نابرابری قومیتی-مذهبی» قرار داده و بسیاری از سوژه‌های خبری خود را با همین محور منتشر کنند.

۴- نیمی از مطالب انتشار یافته در رسانه‌های تصویری، مکتوب و مجازی رسانه‌های وابسته به مراکز جاسوسی غرب و جریان رسانه‌ای نشانه دار در داخل کشور حول محوری مبنی بر «فاقد کارایی معرفی کردن حاکمیت اسلامی برای حل معضلات اجتماعی مانند اعتیاد، طلاق و حاشیه نشینی» سامان می‌باید تا کارکرد نظام اسلامی در حوزه‌های مربوط به مسائل اجتماعی نیز بسیار سیاه نشان داده شود. یکی از مصادیق سیاه و تیره نشان دادن اوضاع اجتماعی کشور را هفته گذشته رسانه‌های مورد اشاره در قالب برجسته سازی «خودکشی چند جوان تهرانی» یا «ربودن یک نوزاد در شهر کرج» مورد توجه قرار دادند. نکته قابل توجهی که درباره روش‌های رسانه‌های ضدانقلاب-غربزده جهت اجرایی کردن طرح «بحرانی نمایی از وضعیت جامعه امروز ایران» نمایش می‌دهند بکارگیری از تاکتیک‌های عملیات روانی است که در طول سال‌های گذشته کشوری مانند آمریکا برای فروپاشی اتحادجماهیر شوروی استفاده کرد. برهمین اساس ارتش امریکا در مارس ۱۹۵۵ در آیین‌نامه رزمی خود تعریفی جالب از جنگ روانی در عرصه بین‌المللی ارائه کرد: «جنگ روانی استفاده دقیق و طراحی شده از تبلیغات و دیگر اعمالی است که منظور اصلی آن تأثیرگذاری بر عقاید، احساسات، تمایلات و رفتار دشمن، گروه بی‌طرف و یا گروه دوست است به نحوی که پشتیبانی برای برآوردن مقاصد و اهداف ملی باشد.»

شکست طراحان سناریو

طراحان جنگ روانی علیه جامعه ایرانی با بکارگیری ابزار‌های عملیات روانی هدف شان تاثیرگذاری بر عقاید مردم ایران است؛ آن‌ها سعی می‌کنند افکار عمومی طرف مقابل را به تسخیر کشانده و برای دست یابی به آن مخاطبان ایرانی را به خوبی مورد شناسایی قرار داده و از طریق روش‌های روانشناسی اجتماعی و متناسب با شرایط روز، در حال گسترش و رشد روز افزون ابزارهای‌رسانه‌ای خود هستند تا «بحران نمایی» از اوضاع داخلی کشور در تمام لایه‌های جامعه تبدیل به یک باور شود؛ آنهم در حالی که به گواه اسناد و آمار متقن پیشرفت‌های علمی، دفاعی، پزشکی، هسته ای، نظامی، عمرانی و ... صورت گرفته در این ۴ دهه غیرقابل قیاس با دوران رژیم شاهنشاهی است .

ارسال نظرات